WAT GEBEURT ER OP CAMPING DE LA PLAGE BUITEN HET CAMPINGSEIZOEN?


Na de sluiting op 14 september, geniet het personeel van zijn vakantie. Ook al werk je op een camping - en is de omgeving en het werk aangenaam -, genieten van vrijetijd is ook lekker.

Na terugkomst gaat het vaste personeel vol aan de slag. Als receptionist begin ik, samen met mijn collega met het verwerken van de eerste reserveringen. Dit zijn de reserveringenaanvragen die door onze gasten zijn achtergelaten voor het jaar erop. Om uw een idee te geven, de eerste 150 reserveringen zijn binnen en aanbetaald. Daarnaast voer ik administratieve- en marketingactiviteiten uit. Zoals het invoeren van de nieuwe tarieven in de computer, updaten van de tarieven op de talrijk websites, vertalingen, brochure, kerst-nieuwjaarswens, verwerken van een tevredenheidsenquête (uitkomsten in de volgende blog), nieuwsbrieven, en deze blog natuurlijk. En binnenkort onze nieuwe website.

Mijn collega’s Christian, Jean-Vincent en Nicolas voeren het onderhoud op de camping uit. In oktober wordt er gestart met het snoeien van de heggen. Om uw een idee te geven de totale lengte aan heggen is 12 km. Christian en Jean-Vincent zijn gedurende 10 weken hier meebezig (35 uur per week x 2 personen x 10 weken = 700 uur). Hierna volgen de onderhoudswerkzaamheden, gras opnieuw zaaien, etc. Nicolas is elektricien en loodgieter. Hij heeft het douchegedeelte van het sanitaire aan de dameskant opnieuw betegeld. Bovendien heeft hij de elektriciteit weer geupdate aan de nieuwste veiligheidsnormen. Als loodgieter heeft Nicolas de toiletten van de mobilhomes op het regenwater aangesloten. Zo draagt Camping de la Plage ook zijn steentje bij aan het milieu.

Vanaf begin volgend jaar, beginnen Christian, Jean-Vincent en Nicolas aan de voorbereidingen voor het campingseizoen 2009.

Deze week vertrek ik voor het sinterklaasfeest naar Nederland. Ik wens u alvast een fijn sinterklaasfeest toe.

Met vriendelijke groet,

Bram van Camping de la Plage

Reacties

Populaire posts van deze blog

SLECHT WEER IN BRETAGNE ???

HOE VANG IK SCHELPDIEREN EN SCHAALDIEREN IN ZUID-BRETAGNE?

Wat betekent Ker in het Bretons?